خرید تخته نرد خاتم کاری

تخته نرد

تخته نرد وسیله ای است که بر روی ان بازی کاملا ایرانی نرد را انجام میدهند . بازی نرد به وسیله ی بزرگمهر حکیم ابدا شد و کاملا ایرانی است . در حقیقت بزرگمهر این بازی را برای مقابله با بازی هندی شطرنج ابدا کرد و تا به امروز نیز یکی از محبوب ترین بازی های فکری محسوب می شود . تخته ای که بر روی ان این بازی انجام می شود تخته نرد می گویند و در مدل ها و انواع گوناگون تولید می شود . یکی از محبوب ترین نوع ان تخته نرد خاتم کاری و مینیاتور می باشد .

خاتم کاری

خاتم کاری یکی از اصیل ترین صنایع دستی کشورمان ایران محسوب می شود و قدمتی بسیار طولانی دارد . در واقع هنر خاتم به زمان حضرت ابراهیم باز می گردد . امروزه اصفهان قطب خاتم کشور محسوب می شود . البته شیراز هم یکی از شهرهایی است که خاتم در ان انجام می شود . خاتم کاری هنر تزیین سطوح مختلف به وسیله مثلث و یا شش ضلعی های خاتم می باشد . که در کنار هم قرار می گیرند و سطح کار را تزیین می نمایند . خاتم بر روی چوب و مس انجام می شود . خاتم بر روی مس را مس خاتم میگویند .

مینیاتور

مینیاتور یکی دیگر از صنایع دستی و هنر های کشورمان ایران است . مینیاتور نقاشی بر روی سطوح مختلف چوبی مسی و یا حتی نقاشی بر روی دیوار می باشد . نقش های مینیاتور بسیار گسترده و متنوع اند ولی محبوب ترین انها طرح های شکار یا لیلی و مجنون یا گل و مرغ می باشد . یکی از سطوحی که امروزه به طور گسترده به وسیله مینیاتور تزیین می شود تخته نرد خاتم کاری می باشد که به ان تخته نرد خاتم کاری و مینیاتور می گویند .

صنایع دستی

صنایع دستی در واقع تولید محصولات هنری به وسیله دست انسان است . ایران مرکز صنایع دستی جهان است و در ایران اصفهان قطب صنایع دستی کشور محسوب می شود . خاتم کاری قلم زنی میناکاری فیروزه کوبی قلم کاری و … بخشی از هنر نصف جهان را تشکیل می دهند .

تلفیق هنر خاتم کاری و مینیاتور

بسیاری از صنایع دستی کشورمان از تلفیق هنر های مختلف با یکدیگر ایجاد شده است . از تلفیق هنر خاتم و مینیاتور تخته نرد خاتم کاری و مینیاتور حاصل می شود . این نوع تخته در کنار زیبایی محصور کننده ای که دارد و جنبه تزیینی پیدا می کند  باعث جذاب تر شدن بازی نرد نیز می شود . مینیاتور های زیبایی که در طرح های مختلف توسط استادان مینیاتوریست بر روی این تخته ها خلق می شود صنایع دستی بسیار زیبایی را ایجاد می کند که چشم هر هنر دوستی را به خود خیره می سازد .

پلی استر

یکی از مهم ترین مراحل تولید تخته نرد خاتم کاری و مینیاتور زدن پلی استر مناسب و با کیفیت بر روی محصول است . این کار باعث می شود که علاوه بر جذاب تر شدن و براق شدن محصول مقاومت تخته نیز در برابر هوای شرجی که دشمن خاتم کاری است بالا برود و همچنین جلوی ضربه خوردگی را تا حدی بگیرد .

مهره تخته نرد خاتم

یکی از ملزومات بازی بر روی تخته نرد خاتم کاری و مینیاتور استفاده از مهره تخته نرد خاتم می باشد . مهره نرد از جنس رزین می باشد که به وسیله خاتم تزیین شده است . استفاده از مهره تخته نرد خاتم لذت بازی را بیشتر می کند .

کیف تخته نرد

یکی دیگر از ملزومات تخته نرد خاتم کاری داشتن کیف مناسب برای حمل و نقل ان می باشد . به دلیل اینکه اگر به تخته ضربه وارد شود ممکن است اسیب جدی ببیند حتما موقع خرید تخته کیف مخصوص ان را نیز خریداری نمایید تا مانع از اسیب دیدن ان شوید .

خرید تخته نرد

برای خرید تخته نرد خاتم و مینیاتور بهترین راه مراجعه به فروشگاه اینترنتی صنایع دستی خاتم خانه می باشد . خاتم خانه بزرگترین مرکز فروش صنایع دستی کشور می باشد که در کنار تنوع محصولات قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالا را به شما هدیه می دهد .

برای خرید تخته نرد خاتم کاری کلیک کنید

با تشکر از همراهی شما

خاتم خانه