تزیین اتاق خواب صنایع دستی

صنایع دستی

صنایع دستی عبارت است از تولید محصولات تزیینی و بعضا کاربردی به وسیله دست هنرمندان . صنایع دستی نماد هویت هر کشوری است و نشان دهنده تمدن ان کشور می باشد . بیش از 80 درصد از صنایع دستی جهان در ایران تولید می شود و این نشان دهنده پیشینه قوی و تمدن بسیار بزرگ کشورمان ایران است . جالب است بدانید که بیش از 75 درصد از صنایع دستی کشورمان در شهر اصفهان تولید می شود و اصفهان قطب صنایع دستی کشور محسوب می شود .

جهیزیه عروس

در فرهنگ ما ایرانی ها وقتی دختر و پسر به عقد یکدیگر در می ایند و به اصطلاح عروس و داماد شدند ، خانواده عروس برای زندگی دخترشان اسباب و وسایل مورد نیاز را تهیه می کنند که به ان جهیزیه عروس می گویند . نوع این جهیزیه و اقلام ان در شهر های مختلف کشورمان متفاوت و متنوع است که نشان دهنده تنوع فرهنگی موجود در ایران است . هر شهر فرهنگ بومی خود را دارد و البته شهرها و فرهنگها بر یکدیگر نیز تاثیر می گذارند . در این مقاله سعی داریم به صنایع دستی که میتواند در جهیزیه عروس قرار بگیرد بپردازیم .

صنایع دستی در جهیزیه عروس

برای داشتن یک جهیزیه خاص و شیک یکی از بهترین روش ها استفاده از صنایع دستی ایران است . چون این محصولات به وسیله دست تولید می شود ، پس تعداد ان ها محدود است و این باعث می شود تعداد افراد محدودی به این محصول هنری دسترسی داشته باشند . پس انتخاب صنایع دستی برای جهیزیه عروس باعث می شود جهیزیه منحصر به فرد و بسیار زیبایی فراهم شود .

در این قسمت به تعدادی از محصولات هنری که میتوانیم در جهیزیه عروس از انها استفاده کنیم می پردازیم .

تزیین خانه عروس

با استفاده از صنایع دستی مختلف میتوانید خانه عروس را به شکل منحصر به فرد و جذابی تزیین کنید . استفاده از قاب قلم زنی بر روی دیوار ها ، استفاده از گلدان فیروزه کوبی بر روی میز ها ، استفاده از شکلات خوری و شیرینی خوری خاتم کاری ، و مخصوصا استفاده از قوری و سماور قلم زنی ، باعث می شود تزیین منزل عروس بسیار زیبا و جذاب شود و در خاطره ها بماند .

تنوع در رشته های مختلف صنایع دستی باعث مورد پسند بودن تزیین خانه عروس در منظر سلیقه ها و نگاه های مختلف می شود . رنگ بندی های مختلف ، طرح های گوناگون و از همه مهم تر اصالت هنر ایرانی برای همه مورد پسند و ستایش است .

جهیزیه و صنایع دستی

ایینه و شمعدان

یکی از مهم ترین اقلام جهیزیه ، ایینه و شمع دان عروس می باشد . خوشبختانه در رشته های مختلف هنری از جمله خاتم کاری ، قلم زنی ، فیروزه کوبی ، میناکاری ، الماس تراش ، مس پرداز ، مس خاتم و .. ایینه و شمعدان در سایز ها و قیمت های مختلف تولید می شود که این امر باعث می شود دست عروس و داماد برای انتخاب ایینه و شمعدان باز باشد . همچنین تنوع ایینه و شمعدان ها باعث می شود که با انواع اقلام جهیزیه بتوان انها را ست کرد .

مس و پرداز

قوری و سماور قلم زنی

یکی دیگر از محصولاتی که برای جهیزیه بسیار مناسب است ، قوری و سماور قلم زنی می باشد . قوری و سماور قلم زنی در کنار اصالت هنر ایرانی ، جذابیت و زیبایی منحصر به فردی را به خانه شما اضافه می کند . این محصول در دو نوع دکوری و دکوری کاربردی تولید می شود . همچنین در ظرفیت های مختلف ، در رنگ های گوناگون و مدل های مختلفی در بازار موجود می باشد . قوری و سماور قلم زنی با روکش اب نقره یا اب طلا هم یکی از پر طرفدار ترین محصولات رشته قلم زنی می باشد .

صنایع دستی

تابلو قلم زنی

تابلوهای قلم زنی از دیگر محصولاتی هستند که برای تزیین منزل عروس بسیار مفید می باشند . قاب خاتم کاری در کنار طرح قلم زنی شده زیبایی بی حد و اندازه ای را به خانه شما اضافه می کند . تابلو قلم زنی در طرح ها و اندازه های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود .

صنایع دستی جهیزیه عروس

سرویس چای خوری

سرویس چای خوری هم مانند سایر محصولات صنایع دستی در مدل ها و طرح های مختلفی تولید می شود . سرویس چای خوری فیروزه کوبی ، قلم زنی ، میناکاری ، الماس تراش و حتی خاتم کاری در بازار با مدل ها و سایز های مختلفی موجود است و شما میتوانید بسته به سلیقه و رنگ و نوع سایر اقلام جهیزیه عروس ، از بین این محصولات موردی را انتخاب کنید و باعث ماندگاری جهیزیه شوید .

علاوه بر این محصولات محصولات هنری دیگری نیز هستند که برای جهیزیه عروس بسیار مناسب اند مانند : گلدان میناکاری ، گلدان فیروزه کوبی ، گلدان خاتم کاری ، اجیل خوری ، شیرینی خوری ، میوه خوری ، ظروف تزیینی و …

فروشگاه اینترنتی صنایع دستی

خاتم خانه بزرگترین فروشگاه اینترنتی صنایع دستی می باشد که در کنار تنوع محصول ، قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه می دهد . خرید اینترنتی صنایع دستی بهترین روش خرید برای هنر دوستان گرامی می باشد .

با تشکر از همراهی شما

خاتم خانه